torsdag 29 januari 2009

Städning och glass

Idag har jag gjort nyttosaker och varit duktig.
Jag har lämnat in de sista papperna till Gavlegårdarna, varit på banken och satt in pengar och skaffat mig ett till konto. Okej, lite roligt har jag haft också, jag var på Blå och kunde inte låta bli ett par chinos från Cheap Monday, och sushi på nian kan väl inte riktigt räknas in i nyttogörande.

Var en sväng på IKEA också, och tro det eller ej men vi handlade enbart de sakerna vi kom för, det hör ju inte till vanligheterna. Men nu har jag inhandlat trådbackar så att jag äntligen kunde packa upp de sista kartongerna och få ordning i garderoben. Sen blev det städa städa städa, men vi är ju lite sega här i hushållet så vi har ju hälften kvar till imorgon. Suck.

När vi var påväg till träningen tog vi en sväng förbi K- rauta, skulle ha en badrumshylla men kom hem med glass och en orkidé. Hmm…..

Jag tror att jag har blivit beroende av Ben & Jerry´s glass. Jag har alltid tyckt att det har verkat så mysigt att äta direkt ur bägaren sådär som de gör i amerikanska filmer men har liksom aldrig gjort mig råd. Men med mitt nya ” mer vardagslyx åt Ann” provade jag för några veckor sedan och det har sedan dess blivit mitt lördagsgodis(ja om man bortser från idag då, men det var ju för att orka städa). Har redan en favorit, half baked. Läste även i en annan blogg om att det eventuellt skulle öppnas en Ben & Jerry´s glassbar här i Gävle och det vore ju som himmelen på jorden i så fall.

Inga kommentarer: