tisdag 27 januari 2009

Tummen ner för...

Nya Waynes. Ja tyvärr, lokalerna är jättemysiga men servicen suger, i alla fall idag när jag var där. Beställde kräftsallad, fick inget bröd, ingen dressing, ingen fetaoströra, ingen avokado, ingen majs, inga morötter. Jag fick endas isbergssallad, två gurkbitar och två tomatbitar o lite kräftstjärtar. Nä fikakvällarna får återgå till gamla Waynes.

Illaluktande kunder. Ja jag förstår inte hur man möjligtvis skall kunna ge samma service till ”tant som inte har någon dusch hemma” som vi ger till de vanliga normalt luktande kunderna. Vi har en kund ”smello” som kommer in med jämna mellanrum och yrar omkring och gapar och skriker, luktar peck och stannar i evigheter. Det går absolut inte att ta ett andetag i närheten utan att få kväljningar och lukten sitter kvar långt efter att hon har gått. Och jag som är så känslig för lukter. Mycket ska man stå ut med.

Torra händer. Tvättar händerna så många gånger per dag (tycker det är lite småäckligt med alla fötter man kommer i kontakt med) att de är så snustorra att det är obehagligt att komma åt tyg. Ni vet den där otäcka känslan, uha. Blir Satin hands (produkt från Mary Kay) för mig varje dag.

Inga kommentarer: