tisdag 6 januari 2009

Kartonger och dammråttor = väck

Jag är helt slut, jag orkar knappt trycka på tangenterna. Vad an detta ni undrar, jo jag har flyttat. Eller ja, jag flyttade ju för ett bra tag sedan men nu har jag flyttat mina saker.

Mor o far var nere igår och hjälpte oss att bära kartonger och tog med sig lite saker upp till sig. Så imorse när jag vaknade och slog upp ögonen möttes jag av ett kaos utan dess like. Hela dagen har jag pysslat och donat med att få var sak på sin plats (vart nu den är), dammat och damsugit och burit kartong efter kartong ner i förrådet. Det är alltid lika tillfredställande att få ordning, även om vägen dit är supertrist. Men nu är det gjort. Och som efter varje flytt tänker jag stilla i mitt huvud att aldrig mera, men som en person i behov av ständig förändring glömmer jag fort. Dock har jag det värsta med flytten kvar, flyttstädningen. Suck. Skjuter på det någon vecka för nu står allt detta mig upp i halsen.

Imorgon är det vardag på riktigt, har inte känts så på ett tag nu även om jag har jobbat. Det har ju varit så många helgdagar och allt har varit lite upp och ner. Mysigt. Fast det ska bli lite skönt att få komma igång med rutinerna igen också, även om det tar emot att erkänna. Känner mig så gammal när jag faktiskt uppskattar rutin, haha. Kanske är jag det också, bara att jag vägrar inse det. Även om jag har dragit på mig några vuxenpoäng nu när jag återigen försöker mig på det här med sambolivet så har jag mycket som drar ner, tur det ;-)

Inga kommentarer: